diumenge, 24 de febrer del 2013

Sortim a trepitjar gel

Avui hem fet una sortida que mos ha donat tot un munt de sensacions diferents de les que estàvem acostumats. No és cada dia que un pedala sobre gel envoltat de neu.  Si inclús un dels valents de la colla, que fica la bici per allí on ningú mes s’atreveix, s’ha acollonit quan ha vist la baixada amb tant gel. “Jo me’n torno” deia. Nomes per aquest moment ha sigut un encert sortir avui.

Com que les condicions eren bastant particulars, hem decidit fer una ruta rodadora i sense senderes: A per la Cabra 2010. Marxem a les 9 puntuals i ben abrigats: buffs, dobles guants, dos parells de mitjons, samarretes tèrmiques... Ràpidament entrem en calor quan comencem a pujar cap a Sant Blai i al coll del Ventall ja no tremola ningú. Però ara toca anar cap al coll de Monetze i hi ha molta zona aubagosa. O sigui, gel allí on han passat cotxes. Baixem amb prudència al principi però de seguida mos animem i avall. Com llisca la bici!! I mai millor dit. La pujada es fa una mica més complicada perquè s’ha de buscar zones sense gel per no perdre la tracció, però xalem a base de be.  Quan ja estem arribant al coll, lo vent bufa fort i mos ajuda a pujar amb rapidesa. Llàstima que nomes ho haig fet en aquest tros. Fem una petita aturada arrecerats del vent i al cap de cinc minuts ja tornem a ser dalt de la bici i comencem a baixar cap al portell de Cases. En aquest tros hi ha alguna zona amb molt gel que mos dona mes d’un ensurt però sense massa importància, perquè un cop passat lo portell desapareix lo gel i la neu. Aquí ja no notem tant lo vent, lo sol mos acompanya tota l’estona i quan ja som als Burgans comencem a treure-mos una mica de roba.  Pedalant, pedalant i ja som a Biscorn, mes roba fora. Ja nomes mos queda fer el barranc dels Fogassos amb tranquil·litat, baixar pel Grau, que està en molt bones condicions, beure una mica d’aigua de la font i cap a casa pel camí de Padrells, que avui lo camí de Sant Blai no es veu gaire practicable. Realment, avui mos ho hem passat moooooolt be i hem fet més quilometres dels que normalment fem. Haurà sigut un bon entrenament per la Xallenge David Duaigües que comença diumenge que ve a Almatret. Allí mos veurem.