dilluns, 16 de desembre del 2013

Amb La Marató de TV3

Ahir vam fer una sortida d’aquelles que mos agraden i que mos fan sentir orgullosos d’haver-hi participat. I això que ni hi ha senderes, ni es passa per llocs complicats, ni es va ràpid. Simplement, és La Marató de TV3 i, com tantíssimes persones de Catalunya, hi participem per ajudar a gent que ho està passant molt malament i per facilitar que, gràcies a  la investigació, cada cop menys gent pateixi aquestes malalties en un futur.
A dos quarts de nou sortim del poble enmig d’una boira bastant espessa i amb lo termòmetre marcant 1°C. Si no fos perquè anem a participar a La Marató, més d’un s’hauria quedat al llit ben calentet, però les bones causes t’ajuden a moure. Anem en direcció a La Serra per poder agafar el camí de Les Planes i anar a sortir al barranc de la Canaleta desprès de baixar per un sender ben divertit. Des d’alli tornem a agafar camí per arribar a Móra i enfilar direcció a Benissanet pel camí de les Sènies. Arribem amb temps de sobres per saludar a la gent de la Penya que ja ho tenen tot a punt, agafar les samarretes de record i anar al bar a fer un cafè, a veure si aconseguim fer revindré los dits de peus i mans que estan congelats. Un cop recuperats, mos preparem per sortir. Hi haurà un recorregut curt i poc exigent pels més joves i un altre de més llarg però tampoc gaire exigent pels que ja estem una  miqueta mes rodats. Doncs va, anem-hi, que el fred apreta i tenim ganes de pedalar. I d’això es tracta: pedalar mentre vas parlant amb la gent i col.labores en una bona causa. Anem tota l’estona per pista i a un ritme tranquil perquè ningú es quedi despenjat. I sense donar-mos-en compte ja tornem a ser a la plaça de Benissanet on mos han preparat unes coques amb recapte boníssimes. Es ben clar que la gent de Benissanet sempre mos cuiden de la millor manera. Fem petar la xerrada una estona fins que marxem amb los de la Penya acompanyant-los fins a Móra on naltros seguim amunt un altre cop pel camí de Les Planes per arribar a Les Rioles, on aprofitem per suar una mica: baixem al barranc Fondo i pugem cap al camí dels Terrers Blancs per sortir a la carretera i cap a casa, a buscar una bona dutxa d’aigua calenta que, ara si, mos tregui la gelor que portem als peus.
Volem agrair a l’Ajuntament de Benissanet, als Amics de la Bicicleta de Benissanet i a la Penya Ciclista Ribera d’Ebre que hagin organitzat aquesta matinal solidaria amb La Marató de TV3 i a tots los que hi hem participat per haver col.laborat a que les malalties neurodegeneratives puguin ser més ben estudiades, previngudes i que, en un futur no molt llunyà, eradicades. No és just que un xiquet de 10 anys hagi de viure en una cadira de rodes per culpa d’aquesta malaltia.
Moltes gràcies a tothom que ha col.laborat amb La Marató de TV3. Entre tots ho hem fet possible. I desprès diuen que els catalans som insolidaris... 9.550. 109€ i anem sumant.