dilluns, 9 de juliol del 2012

VI Senders del Dip

Ahir vam participar a la VI Senders del Dip a Pratdip. Era la primera vegada que hi participàvem i ens feia molta il·lusió. Semblava que havíem de ser força gent del club, però al final, per una raó o altra, nomes hi vam anar quatre: Victor, l’Antonio, l’Angel i Ferran. I mentre ens preparàvem per la sortida també vam veure un altre tivissà, l’Andreu Anguera que participava en una cursa per primera vegada.
Com que aquesta cursa no forma part de la Xallenger, vam veure un munt de gent i clubs poc habituals i molt poca gent dels clubs de les terres de l’Ebre: tres o quatre de la Penya, un de La Moleta, tres del Montbike, ningú de Santa Bàrbara ni de La Ràpita...normal, perquè Pratdip los hi queda una mica lluny.
A les 9 en punt es dona la sortida neutralitzada que consistia en un tomb pel poble amb tranquil·litat i tornar al punt de sortida on ja es podia anar a sac.  Nomes començar ja ve la primera botifarra del dia: lo coll de la Carabassa. Amunt, amunt, amunt i més amunt. Bona manera de calentar les cames. I com sempre, desprès d’una bona pujada ve una bona baixada. En aquest cas, per una sendera ràpida, xaladora i llarga. Un cop baix tot van ser pujades i baixades per diferents terrenys: pista, sendera, escòrrecs, arena, pedra, llosa... La calor cada cop apretava més i, sobretot a les pujades, les xitxarres feien que la sensació de calor fos més gran. Com més fort era el pendent, mes fort cantaven. O potser m’ho semblava a mi.
Abans d’arribar al poble una altra rampota de ciment que no s’acabava mai. Sort que la baixada va ser per una sendera que passava per dins d’un bosc on tot era ombra i s’estava fresquet. Una meravella. A l’arribar a Pratdip, s’havia de triar entre continuar fins a Santa Marina i fer el recorregut llarg o anar cap al poliesportiu i acabar la cursa. Tres van decidir fer la llarga i un va decidir que ja en tenia prou i va marxar a beure cervesa. Sàvia decisió, dirien alguns. La curta nomes la fan los mariques, com vaig sentir dir a algú. En fi, hi va haver 97 valents que van fer uns últims 10 quilometres molt durs amb pujades que no s’acabaven mai i una sendera de baixada moooolt perillosa: mes d’un va tastar lo dur que es lo terra quan caus de la bici.
I hi va haver 123 no tan valents, o no tan inconscients, que van decidir plegar abans d’hora i gaudir d’una organització impecable amb un sergent de la Benemerita que s’encarregava de posar ordre en tot moment. Mos van donar de beure i menjar tot lo que vam voler i també podies anar a la piscina (llàstima que mos vam deixar el banyador). Un 10 per la gent de Pratdip i pel seu club ciclista l’Anjuba que mos van tractar com a convidats de luxe. Moltes gràcies. L’any que ve tornarem i TOTS farem lo recorregut llarg.

CLASSIFICACIÓ FINAL

Recorregut llarg (97 participants)

Victor – 23 – 2h 26m
Antonio – 38 – 2h 39m
Angel – 84 – 3h 24m

Recorregut curt (123 participants)