dilluns, 1 d’abril del 2013

Setmana de sortides

Aprofitant aquesta setmana de vacances generals hem fet unes quantes sortides ben variades. Primer, cadascú pel seu compte. Desprès a la Fou passant per Llaberia i, finalment, una visita a Móra passant per les Moles.

Diumenge de Rams, hi va haver una mica de campi qui pugui per motius familiars. Alguns havien d’anar a beneir lo ram i havien de ser a casa d’hora. Altres, seguint amb la preparació de la Xallenger, necessitaven fer quilometres i uns altres, mes cansats, necessitaven relax. O sigui que hi va haver una mica de desbandada general pel terme.

Divendres toc de queda i a les 8 del mati marxem cap a Llaberia per carretera perquè volem provar una ruta nova cap a la Fou de Capçanes. Arribem al poble sense massa histories apart de l’apretada que l’hi vam fer a un ciclista de carretera que no podia deixar-mos enrere. Li vam fer suar la cansalada durant una bona estona. Un cop arribats, agafem la sendera nova que comença molt bé i que provoca grans crits de joia de l’Angel. Però va alegrar-se massa aviat perquè de seguida lo camí es complica amb tombs molt tancats i un munt de pedres al mig del pas. Toca baixar de la bici i anar fent fins que tornem a poder pujar i, patint una mica, anar baixant amb molt de compte. Poc a poc la baixada és va fent menys tècnica i tornem a xalar a base de bé fins arribar a la Fou, que segueix rajant amb força. D’aquí enfilem cap a Capçanes i La Serra on un grup decideix tornar per la carretera perquè ja n’ha tingut prou i l’altre torna per les Rioles per acabar de completar una bona ruta.

Diumenge tornem a quedar a les 8, però d’hora nova. Ha costat una mica més d’aixecar-se però sortim bastant puntuals. Decidim anar cap a Móra per retornar les moltissimes visites que la gent de la Penya fa al nostre terme. Anem cap a La Serra però passant per les Moles i agafem un camí nou per naltros que mos porta fins a l’Ull de l’Asmà. A partir d’aquí barranc fins a Garcia, travessar el riu seguint la via del tren i cap a Móra. Parem un moment per menjar una barreta i un altre cop cap a La Serra pel camí de l’abocador. Abans de la carrasca de Guixo mos separem en dos grups: un torna cap al poble (obligacions familiars com sempre) i l’altre cap a les Moles un cop més seguint lo barranc de Capcir per agafar la sendera de pujada i baixar pel GR. I al migdia ja érem a casa després d’haver fet 52 quilometres bastant rodadors i amb poc desnivell.

Mentrestant, teníem a Víctor fent la ultima etapa de la Volcat juntament amb l'Adrià. Van acabar en la molt meritòria posició 198 i 199 després de tres dies, 171 quilometres i 5500 metres de desnivell acumulat. Quin parell de pros!!
I ara, a seguir preparant la 1ª Cronoescalada btt Memorial Cristian Méndez Cavallé d’aquest diumenge 7 d’abril. Esperem que vingui força gent i s’ho passin d’allò més bé. Per part nostra farem tot lo possible per que sigui una cita fixa en lo calendari de molta gent.